Foto's week 37, 2003

Op zondag 7 september vond er een grootscheepse verhuizing plaats van het museummaterieel in het Spoorwegmuseum. Veel museumstukken moesten van de ene kant van het museum naar de andere kant verplaatst worden, maar door de spoorligging aldaar kon dat niet anders dan via de hoofdlijn via Bilthoven (middenspoor) en Lunetten. De locs die deze dag de boel gingen verslepen waren de 1734 en de 361, welke hier de aansluiting naar de Malielijn naderen, ter hoogte van Blauwkapel.
De enige DD-AR-driewagenstam 7315 geduwd door loc 1708 bij doorkomst te Blauwkapel, richting Zwolle. 

Datum: 7 september 2003

De DE20 VIP-car, beter bekend als de 'Kameel' komt vanaf het museumterrein geduwd door Sik 361 (en 1734 rolde mee) de hoofdbaan op. 

Datum: 7 september 2003

Daarna werd loc 1734 opgebouwd en duwde deze de Sik en Kameel naar Bilthoven.  

Datum: 7 september 2003

Nadat de leuke combinatie in Bilthoven gekeerd was, werd er naar Lunetten gereden. Daarna zou de Kameel geduwd naar een tijdelijk plekje in het Spoorwegmuseum worden, om later alsnog de HTMU te bereiken (zie foto's week 45). Hier is de combi onderweg tussen Bilthoven en Lunetten, nabij de voormalige halte Biltstraat. 

Datum: 7 september 2003

Nadat de Kameel weggezet was, werd een sleep oude stoomlocs en wagens aangehaakt en werd er van het Spoorwegmuseum naar Lunetten gereden.

Datum: 7 september 2003

Nadat in Lunetten gekeerd was kwam het transport weer geduwd terug om hun nieuwe plek in het spoorwegmuseum te bereiken. 

Datum: 7 september 2003

Het transport van de achterkant. Deze trein deed menig wachtende bij de overweg verbaasd kijken ;-) 

Datum: 7 september 2003

Daarna waren de 1010 en het bijpassende rijtuig "de Blauwe Roemeen" aan de beurt. Hier nadert de trein Lunetten. 

Datum: 7 september 2003

Daarna kwam het geheel geduwd en linkerspoor-rijdend terug, om in het museum de nieuwe plaats in te nemen, net na Lunetten Aansluiting Kruispunt.

Datum: 7 september 2003

De 1734 en de 361 hebben het volgende setje museummaterieel (2 stoomlocs en 2 blokkendoosrijtuigen als 'de infotrain') al weer aan de haak, wanneer zij Lunetten weer naderen.

Datum: 7 september 2003

En even later kwam het geheel weer geduwd terug.  

Datum: 7 september 2003